"Sesiapa yang mengajak ke jalan mengerjakan sesuatu amal yang baik, adalah baginya pahala sebanyak

Sunday, July 19, 2015

QURBAN & AQIQAH 2015M /1436H



Bagi meneruskan usaha membantu dan membuat persiapan dan perancangan awal kerja-kerja kebajikan diteruskan... saya war-warkan lebih awal bagi memudahkan program yang dirancang adalah Qurban & Aqiqah yang akan diadakan sempena Hari Raya Qurban tahun ini 2015

QURBAN & AQIQAH 2015M/1436H AKAN DIADAKAN PADA 24 SEP 2015 HARI RAYA HAJI INI TEMPAHAN BOLEH DIBUAT MULAI SEKARANG:

1. Satu PANGGU/ Bahagian RM 500.00 - seekor lembu 7 bahagian RM 3, 500.00

2. Anggaran kos seekor kambing RM 850.00 - Seekor Kambing 1 bahagian

BUAT MASA KINI BINATANG TERNAKAN LEMBU DAN KAMBING 

PERLU DIBUAT TEMPAHAN AWAL ....

HUBUNGI (JAMALUDDIN HASSIM)

SMS & WSP - 019-5414673




 

 

Daging-daging Qurban dan Aqiqah akan diagihkan kepada fakir miskin, ibu tunggal, anak-anak yatim serta keluarga yang berpendapatan rendah serta mempunyai anak-anak yang ramai kepada penduduk-penduduk daerah ini dan dihantar terus ke rumah.  Majlis kenduri tahlil juga akan diadakan selepas ibadah Qurban & Aqiqah..


Maksud Hadith;
“Dari Aisyah r.a. katanya; Rasulullah s.a.w. bersabda: “Tiada amalan anak Adam pada hari Aidil Adha yang disukai Allah selain daripada menyembelih korban. Korban-korban itu akan datang kepada orang yang melakukannya pada hari kiamat seperti keadaan semula, iaitu dengan anggotanya, tulangnya, tanduknya dan bulunya. Darah korban itu lebih dahulu jatuh ke suatu tempat yang disediakan Tuhan sebelum jatuh ke atas tanah. Oleh sebab itu, berkorbanlah dengan senang hati”...(at-Tirmidzi dan Ibnu Majah)




No comments:

Post a Comment